FEX, частина 2: футбол як соціальне явище

Продовжуємо оглядати найцікавіші виступи Форуму з обміну футбольним досвідом

На фото – Вім Беларт

У п’ятницю 14 липня об 9.00 стартував спеціальний форум, організований Українською Прем’єр-Лігою, – Football Experience Exchange (Обмін футбольним досвідом). Метою Форуму є створення платформи для спортивних організацій з країн Східної Європи та Азії, яка надаватиме можливість відкрити діалог між учасниками та обговорити найактуальніші проблеми, що стоять перед організаціями з даного регіону, а також трендові тематики світу футболу. У Форумі беруть участь спортивні організації (Асоціації, Ліги), клуби, представники ЗМІ.

У другій частині Форуму виступали різні фахівці, втім, їх усіх об’єднує одна спільна риса – у своїх доповідях вони окреслювали різні аспекти того, що футбол, окрім усього іншого, – унікальний соціальний феномен, багатогранний настільки, що для простого перерахунку всіх граней не вистачить і кількох годин.

Припустімо, Максим Клейман, Директор із розвитку та продажів у Східній Європі компанії «Нільсен Спортс», розповів про справжній феномен сучасності – кіберспорт та його футбольну складову. Дуже символічно, що саме сьогодні УПЛ дала старт першому турніру з кіберфутболу – завдяки таким кроком Україна вже незабаром може досягти світового рівня розвитку цього соціально-спортивного явища. А світовий рівень – це коли на змагання з кіберфутболу на стадіони приходять тисячі фанатів! Відрадно, що й українські клуби починають перебирати передовий міжнародний досвід, зокрема, кілька місяців тому глибоку зацікавленість у розвитку кіберфутболу проявило київське «Динамо».

Світлана Рибакова, Директор із маркетингу Професіональної футбольної ліги України, розповіла про те, як ця структура нещодавно пройшла процедуру ребрендингу, а також про те, як клуби-учасники ПФЛ розвивають різноманітні соціальні проекти, пов’язані з дитячо-юнацьким футболом.

Через Скайп із Бельгії виступив Вім Беларт, Генеральний директор Спортивної асоціації «Гент». Його презентація була вражаюче цікава. По-перше, «Гент» лише кілька років тому, з упровадженням нового бачення футбольного маркетингу, виграв золоті медалі чемпіонату Бельгії. По-друге, пан Беларт детально змалював визначальну «родзинку» свого клубу – величезну ставку на місто й общину Гента. Сьогодні клуб успішний і самоокупний, причому всі інвестиції мають, сказати б, «внутрішній» характер, тобто вони йдуть із організацій-меценатів Гента й місцевих уболівальників, які купують квитки й атрибутику. В Генті створена така структура стосунків із мешканцями міста й общини, що для них їхній клуб є чимось рідним і близьким, СА «Гент» акцентує на локальному вимірі футболу як соціального явища – мовляв, «Людині з невеликого містечка природніше вболівати за своїх, а не, умовно кажучи, за далеку «Барселону», а для того, щоби досягти цього, треба працювати з людьми, створювати їм такі умови, аби вони ходили на стадіони й у всьому асоціювали себе з рідним містом, рідним регіоном».

Отже, Форум FEX – Обмін футбольним досвідом, триває. Слідкуйте за публікаціями на сайті УПЛ!

Залишити відповідь