Головною подією українського футбольного життя на минулому тижні став приїзд до Києва двох міжнародних делегацій, очолюваних Президентом іспанської Ла Ліги Хав’єром Тебасом і Генеральним секретарем Всесвітнього Форуму Ліг Жеромом Перлемутером. Уже за калька днів західна футбольна громадськість почала реагувати й аналізувати подію. Й ось на офіційному сайті Ла Ліги з’явився матеріал про візит, який мав місце 5-6 квітня, з коментарями Президента іспанської організації Тебаса. Пропонуємо відвідувачам нашого сайту переклад цього матеріалу.
Представники Ла Ліги зустрілися зі своїми колегами з української Прем’єр-Ліги в Києві, щоби пояснити роботу іспанської інституції з точки зору бродкастингу, фінансового контролю та цілісності, а також у контексті інших напрямків.
На початку цього тижня Президент Ла Ліги Хав’єр Тебас їздив до Києва разом із Мельсіором Солером, Директором Аудіовізуального департаменту, і Альфредо Лоренцо, Директором Департаменту безпеки, щоби зустрітися з представниками Української Прем’єр-Ліги (УПЛ). Протягом двох днів вони обмінялися думками та інформацією з різних питань — від фінансового контролю до бродкастингу, від реструктуризації фінансів клубів до питання безпеки. Ла Ліга виступила в ролі зразка хорошої практики та розповіла українським чиновникам про свою роботу в зазначених сферах.
Головне повідомлення Тебаса і Солера сформулював Президент УПЛ Володимир Генінсон: «Представники УПЛ мають зрозуміти основні переваги, пов’язані з централізованим продажем прав на трансляції». Іспанці також розповіли про те, як перейти на цей спосіб дій, який у цьому плані досвід Ла Ліги і який позитивний уплив це рішення мало на іспанський футбол та його клуби.
«Одна з найбільших проблем у чемпіонаті України — факт, що права на трансляцію не продаються колективно. Централізованого продажу цих прав на сьогодні немає в Португалії, Кіпрі та в України», — сказав Президент Тебас. «Централізований продаж телевізійних прав надає переваги футбольній індустрії та зміцнює клуби», — додав він, зазначивши, що іспанським клубам не потрібно було багато часу, щоби зрозуміти переваги переходу від індивідуального продажу до колективного.
«Раніше малі клуби воліли продавати свої матчі, не звертаючи особливу увагу на якість трансляції», — зазначив Тебас. «Завдяки централізованому продажу прав усі мовні компанії зараз пропонують однаковий рівень якості: однорідність у сенсі виробництва, ефектів, повторів та інтерв’ю». Представники Ла Ліги також роз’яснили структуру ціноутворення, згідно з якою в Іспанії продаються різні пакети мовлення, і розповів про складнощі футбольного бізнесу та його доходи, а також про потребу в інвестиціях для того, щоби втілити в життя можливості, надані грою.
«В Української Ліги є потенціал, щоби стати одним з найпривабливіших чемпіонатів Європи. Однак для цього доведеться розробити відповідну стратегію й об’єднати зусилля для досягнення мети», — підсумував Президент Тебас.